Digital markedsføring og promotering for band og artister

Dere har lagd og spilt inn en banger av en låt. Bilder og presseskriv står på listen. Målet er å få låten spilt på radio og anmeldt av presse. Dere vil naturligvis også ut og spille for masse folk. Så, hva er veien videre?

Promo og markedsforing

Hans Markus fra Tøfl

De fleste band og artister må markedsføre seg selv i starten av karrieren. En starter med å lage profiler på sosiale medier og så poste musikk, bilder og video på nettet. Men, hva er egentlig digital markedsføring i forhold til vanlig posting? Hvordan gjør du det, og hvor? Hva slags strategi og verktøy bruker du, og er det fortsatt Facebook og Instagram som gjelder? Det finnes uendelig mye info og tips på nettet om hvordan artister skal presentere seg og gjøre seg synlige. Men, hva vil egentlig mottakere slik som pressen ha? Hvilke fordeler/ulemper er det med å promotere seg selv? Hva bør norske band/artister bli bedre på fra starten av? Hvordan kan norske artister kan gjøre seg interessante for pressen og musikkbransjen?

Om foredragsholderne:

Pernille Dragsten Holden, Longyear United, har fem års erfaring som digital markedsførings manager i Phonofile, med ansvar for digitale markedsføringskampanjer for artister og plateselskap. Nå er hun daglig leder og rådgiver i konsulentselskapet Longyear United.

Janne Monsen Tveit er redaktør for 730.no, Norges største frittstående nettsted for nyheter innen popkultur, og forholder seg daglig til promomateriell fra artister og plateselskaper fra både inn- og utland.

Kurssteder og datoer:

Øvingshotellet i Oslo, 22. mai 2019, kl. 18-20

Pris og påmelding:

Det koster kun 100 kroner for å delta. Påmelding er bindende, og vi sender faktura på e-post til alle som får plass på kurset.

Påmelding til workshop om digital markedsføring og promotering

Vi trenger adressen kun til faktura. Alle personopplysninger slettes når faktura for kursavgift er betalt.

Hva kan du om disse temaene fra før?